Site icon Stiri de Timisoara

Dublu sens pe str. Carol Telbisz și strada Pacha complet pietonală. Planurile Timpark

timpark

Se pregătește o nouă „redesenare” a câtorva străzi din centrul Timișoarei. Timpark caută proiectant, faza DALI, pentru această investiție. Strada Augustin Pacha ar putea deveni integral pietonală, iar pe strada Carol Telbisz ar putea fi instituit dublu sens de circulație. Între timp, construirea unei parcări în zona centrală e tot la faza de SF.

Timpark a scos la licitație „servicii de proiectare, faza DALI, în vederea realizării și implementării obiectivului de investiție «Reorganizare parcărișsi spațiu public Proclamația de la Timișoara»”. Serviciile care vor fi prestate în cadrul contractului vizează: Elaborarea Documentației de Avizare a Lucrărilor de Intervenție, a documentației tehnico-economice în baza tuturor studiilor de specialitate – istoric sau studiu de peisaj istoric pentru conservarea stratului istoric și coerenței urbanistice, studiu/proiect luminotehnic, peisagistic și stare actuală a vegetației, circulație, documentații topo-cadastrale, expertiza rețelelor edilitare.

Potrivit temei de proiectare, sunt vizate, de fapt, patru străzi din centrul Timișoarei: Proclamația de la Timișoara, Augustin Pacha, Carol Telbisz și Hector. Contractul va avea o durată de 120 de zile, de la emiterea ordinului de începere. Ofertele sunt așteptate până în 5 iulie, iar prețul maxim oferit este de aproape 182.000 lei, cu TVA.

Ce vrea Timpark pe cele patru străzi

Planurile Timpark, serviciu public în subordinea primăriei, care se ocupă de tot ce înseamnă sistemul de parcare din oraș, vizează, printre altele, transformarea integrală a străzii Episcop Augustin Pacha în zonă pietonală, precum și dublu sens pe strada Carol Telbisz. Pe Proclamația de la Timișoara ar putea fi redus numărul locurilor de parcare, ceea ce se va întâmpla oricum, dacă se decide eliminarea traficului auto pe porțiunea Augustin Pacha – Piața Sf. Gheorghe.

Strada Proclamația de la Timișoara

Se va analiza posibilitatea restricționării / reducerii circulației auto, reducerea locurilor de parcare și definirea profilului stradal pentru a încuraja dialogul între spațiile comerciale și spațiul public (ex: posibilitatea de amenajare a unei terase). În studiul de circulație se va analiza reducerea traficului / limitări de viteză adecvate pentru activitățile care se desfășoară pe arealul acestor străzi / stradă shared space. Pe tronsonul cuprins între Piața Sf. Gheorghe și str. Episcop Augustin Pacha se dorește eliminarea traficului auto existent. Caracterul tronsonului se dorește a fi unul pietonal. Se va păstra nerestricționat traficul velo. Aliniamentele existente, preponderent alcătuite din tei maturi, se vor păstra.

Strada Episcop Augustin Pacha

În direcția reamenajării ca zonă strict pietonală se va elimina traficul auto și banda velo dedicată, va fi introdusă vegetație prin plantări în sol de arbori cu creștere finală de talie medie sau mare. Caracterul tronsonului se dorește a fi unul pietonal. Se va păstra nerestricționat traficul velo. Se vor elimina diferențele de nivel.

Strada Carol Telbisz

Se va analiza posibilitatea definirii profilului stradal pentru a acomoda sens dublu de circulație auto și realizarea în zona accesului parcării la sol existente din spatele magazinului Bega a unei întoarceri de tip «cul-de-sac». Zona de circulație pietonală va acoperi zona rămasă după rezolvarea părții carosabile fără ca suprafețele existente pietonale să se diminueze.

Strada Hector

Se va păstra cu mici ajustări necesare configurația actuală a spațiului (trotuar și parcări oblice). Se va analiza posibilitatea introducerii unor insule verzi ce pot susține plantarea de arbori cu talie mare.

Parcările, doar planuri

Centrul Timișoarei suferă grav la capitolul locuri de parcare. Promisiunile făcute de fosta administrație nu s-au materializat și, dacă totul merge bine, spre finele anului abia ar putea fi încheiat studiul de fezabilitate pentru parcarea publică de 250 de locuri de pe strada Nemoianu.

PUD-ul pentru această parcare a demarat în martie 2019. Proiectul prevede o construcție de patru sau cinci etaje, în regim de înălţime 2S/S+P+2E+terasă și etaj parțial. Calculele viceprimarului Ruben Lațcău arătau că, la un număr estimat de locuri de parcare de 250, „cu o ocupare zilnică de 5 mașini / loc / zi, clădirea va deservi 1.250 de mașini / zi”. Primăria ar vrea o parcare publică și în zona Oituz. Amplasamentul acesteia va fi stabilit prin Planul Urbanistic Zonal, care este în lucru. Până să se și construiască ceva, mai e însă mult.

About Post Author

Exit mobile version