13 februarie 2020

Digitalizare 2020 la Primăria Timișoara: secunde să faci reclamație, luni să ți se răspundă

primăria timișoara

Primăria Timișoara se face digitală până în 2022, au anunțat șefii ei. Teoretic, sună bine. Până atunci însă e mai puțin decât le-a luat funcționarilor să răspundă la sesizări făcute în… 2018 și 2019! Diverși timișoreni au „pățit” asta în ultimele zile.

În ultimele zile, pe Facebook au început să apară postări ale timișorenilor mirați că încep să primească răspunsuri la sesizări făcute în 2018 pe mult lăudata aplicație de mobil a PMT. La începutul verii acelui an, primarul Nicolae Robu anunța această aplicație, special pentru sesizări. La scurt timp au apărut și laudele la adresa ei, dar apoi s-a așternut tăcerea.

Și nu doar tăcerea, ci și… uitarea! Funcționarii din PMT par să fi uitat de super-aplicația care face mai ușoară comunicarea cu cetățenii și nu le-au mai oferit oamenilor niciun fel de informație. De câteva zile însă, „reclamanții” au început să primească răspunsuri, deși de la data sesizării au trecut multe luni.

Se răspunde greu la sesizări

Într-unul dintre cazuri, reclamația a fost făcută în iulie 2018 și viza o groapă de pe strada Craiova. În 12 februarie 2020, omul a fost înștiințat că sesizarea lui „a primit un răspuns”. Care? Simplu ca bună ziua: „groapa a fost astupată”! Altă sesizare, alt răspuns după o veșnicie. De această dată, este vorba despre un trotuar degradat, reclamat în mai 2019, „rezolvat” în 11 februarie 2020. Deci, după nouă luni.

Aplicația „Primăria Timișoara” este disponibilă gratuit în Google Play Store și Apple Store. Ea a fost realizată, tot gratuit, de Expertissa, societatea cu care primăria are contract pentru întreținerea site-ului. Teoretic, aici pot fi făcute sesizări despre toate aspectele care țin de buna administrare a orașului. Practic, nu se știe dacă le și ia în seamă cineva.

Apropierea alegerilor ar putea juca însă un rol important în brusca… hărnicie a funcționarilor. Pe de altă parte, la finele anului 2019, administratorul public Robert Kristof anunța că, până în 2022, vom putea obține orice acte de la Primăria Timișoara, fără să mergem la ghișeu. Devenea funcțională „singura platformă online de depunere a cererilor de urbanism prin intermediul unui formular online integrat în sistemul de document management”. Altfel spus, primul pas spre ceea ce primarul Nicolae Robu numește „digitalizarea 100% a relației cu cetățenii”…

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: