Certificat de urbanism în regim de urgență, 3.000 de lei. Tarife noi la urbanism la PMT

voluntari

Eliberarea unui certificat de urbanism în regim de urgență va costa, la Timișoara, 3.000 de lei. Proiectul a trecut în ultimul plen, iar primarul Dominic Fritz spune că acesta este prețul corect, pentru că dezvoltatorii care au nevoie de un astfel de document își permit să achite o astfel de sumă.

La jumătatea lunii noiembrie, executivul PMT anunța că va propune consilierilor locali un proiect cu privire la „stabilirea taxei pentru acord unic și a taxelor speciale stabilite în domeniul urbanismului și a amenajării teritoriului”. Apar taxa pentru activități de informare pentru studiile de oportunitate, propusă la 500 de lei, și taxa pentru eliberarea adeverinței privind reglementarea descrierii construcțiilor executate cu autorizație de construire și înscrise în cartea funciară și a regimului de înălțime al construcțiile înscrise în cartea funciară, propusă la 400 de lei pentru eliberarea în regim normal.

Taxa pentru eliberarea avizului de oportunitate și a avizului arhitectului șef, care se încasează de fiecare dată când se analizează dosarul, va crește de la 200 la 500 de lei. Taxa pentru avizare PUZ/PUD și înaintarea documentațiilor PUZ/PUD în plenul CL va crește de la 500 la 700 de lei.

Taxa pentru eliberarea/prelungirea unui certificat de urbanism în regim de urgență va ajunge la 3.000 de lei, față de 1.000 de lei, în prezent.

„Mi se pare halucinant”

Proiectul a ajuns la vot în ședința CL de joi, 16 decembrie. Fostul viceprimar Dan Diaconu, consilier PNL, a spus că taxa pentru eliberarea unui certificat de urbanism în regim de urgență este foarte mare. „Taxa pentru certificat de urbanism în regim de urgență va fi 3.000 de lei, într-o primărie care eliberează certificate de urbanism în luni de zile (…) Sunt un IMM, un ONG, am un deadline de o săptămână pentru proiecte europene și trebuie să obțin un certificat de urbanism. Plătesc 3.000 de lei pentru acest lucru? Mi se pare halucinant felul în care am calculat acest preț”, a declarat Diaconu, în plen.

Liberalul a făcut o comparație cu Oradea, unde eliberarea unui astfel de document costă 200 de lei, iar termenul de rezolvare este două zile. La Timișoara, pentru 3.000 de lei, termenul este de o săptămână.

„Cred că este absolut justificat”

Primarul Dominic Fritz a explicat că decizia a fost solicitată de urbaniștii din PMT, care au oferit și motivarea. În plus, ar avea legătură și cu fosta administrație.

„Această taxă de urgență a fost o rugăminte expresă a colegilor de la Urbanism. Când am venit anul trecut, erau 10.000 de sesizări nerezolvate la Urbanism, au fost luni de întârziere la certificate și autorizații. O mare parte a cererilor depuse cu taxă de urgență n-au putut fi rezolvate în timp din cauza încărcării de lucru (…) Capacitatea Urbanismului, așa cum l-am găsit, și prețul de piață pentru acest bun nu erau în echilibru (…) În momentul în care cererea este mai mare decât oferta, crește prețul. Pentru proiectele pentru care se cere această urgentare sunt proiectele în care diferența între 1.000 și 3.000 nu contează în costurile finale ale proiectului (…) Cred că este absolut justificat acest preț de 3.000 lei, aceasta este momentan capacitatea și cam acolo au pus colegii prețul real. Sper ca la un moment dat să ne întoarcem la o normalitate”, a afirmat edilul șef.

Consilierul Răzvan Negrișanu (USR), arhitect de meserie, i-a spus lui Dan Diaconu că Oradea are PUG actualizat și digitalizat, astfel că un termen de două zile poate fi respectat. Replica liberalului a venit imediat:„Primăria nu este o societate comercială care funcționează în baza legii cererii și oferte, ea oferă servicii publice cetățenilor ei”.

Proiectul a trecut cu 14 voturi.

About Post Author