Autostrada Lugoj – Deva, deschisă în primele zile din august. Zice ministrul Cuc / FOTO
În mai puțin de 2 săptămâni se va circula pe loturile 3 și 4 de pe Autostrada Lugoj – Deva. Optimismul vine din partea ministrului Răzvan Cuc, care a fost din nou în vizită pe șantier.
„Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc și directorul general CNAIR au revenit pe șantierele obiectivelor de investiții – Autostrada Sebeș – Turda Loturile 1 și 2 și Autostrada Lugoj – Deva, Loturile 3 și 4, pentru a verifica evoluția lucrărilor (…) Vizita a continuat pe loturile 3 și 4 ale Autostrăzii Lugoj – Deva unde, Ministrul Răzvan Cuc, s-a declarat mulțumit de stadiul lucrărilor și a precizat că în maxim 2 săptămâni se va circula pe aceste loturi de autostradă”, sună postarea de pe pagina de Facebook a Ministerului Transporturilor.
În iunie, Cuc anunța că pe Lotul 4 de pe Autostrada A1 se va putea circula de la finele lunii iulie. „Am discutat cu constructorul, care m-a asigurat că la sfârșitul lunii iulie va fi finalizat acest proiect și va putea fi dat în trafic”, a spus ministrul. Exista un singur impediment: ploile. Aparent, în ultimele patru săptămâni a plouat foarte mult și nu s-a putut lucra în ritmul anunțat. Pe Lotul 4 se află și celebrul „deal al liliecilor”, unde a fost nevoie de lucrări complicate de consolidare.
Tunelurile de pe Autostrada A1 abia au fost scoase la licitație
În toamna anului trecut, constructorul, asocierea Tehnostrade – Spedition UMB, avansa ca termen de finalizare a Lotului 4 luna august 2019. Lotul 4 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva are 22,139 km și costă 420 de milioane de lei, fără TVA. Șantierul a început în 2014 și ar fi trebuit să fie gata în mai 2016.
Oricum, pe autostada A1 nu se va putea merge „șnur” de la Deva la Nădlac decât peste foarte mult timp. Abia la finele lunii iunie, CNAIR a scos la licitație „proiectarea, execuția și finalizarea lucrărilor pentru „obiectivul major de investiții Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220, Secțiunea E și finalizare Secțiunea D în lungime de aproximativ 9,13 km, din care 2,13 km de tunel forat”. Este vorba despre faimoasele tuneluri pentru urși.
„Ministrul Răzvan Cuc a reiterat faptul că pentru toate lucrările de infrastructură îşi doreşte ca termenele să fie respectate, să fie respectate standardele de calitate și siguranță, iar subcontractorii români să fie plătiţi la timp”, a mai postat, într-un perfect limbaj de lemn, Ministerul Transporturilor…