Autorizație de construire pentru A1, în sfârșit. Încep să fie aduse utilajele / FOTO

autostrada a1

Există, în sfârșit, prima autorizație de construire pentru bucata lipsă din Autostrada A1 Lugoj – Deva. Nu e cea pe care vor fi forate tunelurile, ci pentru șoseaua „simplă”. Constructorul a început să aducă utilaje și se fac pregătiri pentru începerea efectivă a lucrărilor.

„Antreprenorul care va executa secțiunea lipsă din autostrada A1 Lugoj – Deva, lotul 2, a adus utilaje în zona șantierului. Dinspre nodul rutier Holdea au început lucrări pregătitoare pentru drumul tehnologic”, transmite DRDP Timișoara. Începutul săptămânii a adus, de altfel, și prima din cele două autorizații de construire pentru segmentul lipsă din Autostrada A1, Margina – Holdea. Este vorba despre cea pe care nu vor fi forate faimoasele tuneluri pentru urși, deci pentru șoseaua propriu-zisă.

„În ceea ce privește secțiunea cu tuneluri, constructorul urmează să trimită în primă fază proiectul tehnic, după care vor veni cu completări, în funcție de necesar. Avem un constructor care a dovedit până acum că este capabil să finalizeze lucrări pe contract înainte de termen”, explică Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR. După ce vor fi clarificate eventualele solicitări, va fi emisă autorizație de construire și pentru această secțiune.

Contractul de proiectare și execuție pentru cei 13,13 kilometri de autostradă care lipsesc din A1 Margina – Holdea a fost semnat în octombrie 2022. Ordinul de începere a fost dat în decembrie 2022 și prevedea 11 luni pentru proiectare și 34, de execuție.

Asocierea Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – SA & PE Construct SRL – Euro-Asfalt d.o.o.. va primi 1,83 de miliarde de lei, fără TVA. Finanțarea pentru această porțiune foarte întârziată de autostradă vine din PNRR și, pentru ca România să nu piardă banii, șantierul trebuie încheiat cel târziu la 31 decembrie 2026. Termenul e strâns, având în vedere complexitatea lucrărilor, mai ales în ceea ce privește tunelurile.

About Post Author