1.300 de reclamații în prima săptămână, pe noua plaformă a PMT
Străzile, trotuarele, parcările și iluminatul stradal. Acestea sunt problemele cu care se confruntă timișorenii. Le-au și transmis ca atare, pe noua platformă de reclamații a PMT. Într-o săptămână, de când a fost lansată, au fost înregistrate sesizări cât într-o lună.
De o săptămână, Primăria Timișoara are o platformă nouă de sesizări, cu o interfață modernă, care include o hartă unde pot fi vizualizate reclamațiile. Estimam, încă dee atunci, că, nu peste multă vreme, harta nu se va mai vedea de… pinurile sesizărilor. Am avut, se pare, dreptate.
„Într-o săptămână au fost depuse circa 1.300 de sesizări. E cam cât se adunau într-o lună pe vechea platformă. Comparativ, în ultimul mandat al administrații Robu s-au înregistrat între 5.000 și 7.000 de reclamații pe an. Numai în 2022, până acum, avem în jur de 15.000”, spune Bogdan Marta, consilier personal al primarului Dominic Fritz.
Străzile și trotuarele, principala problemă
Potrivit aceleiași surse, cele mai multe sesizări vizează starea străzilor și a trotuarelor, urmată de trafic și de lipsa locurilor de parcare. Pe poziția a treia a topului se află reclamațiile referitoare la iluminatul stradal. Sesizările care au vedere curățenia ar fi undeva la locul al cincilea. „Faptul că sunt atât de multe sesizări arată că platforma este funcțională, iar procedura de depunere a unei reclamații este foarte simplă”, mai spune Marta.
Platforma include o hartă de unde pot fi vizualizate sesizările. În instituție, sistemul va asigura un proces mult mai rapid de analiză a sesizărilor, pe cartiere, pe tipuri de problematici și structuri administrative care trebuie să colaboreze pentru rezolvarea acestora. Cetățeanul va primi răspunsul la sesizare prin SMS și prin e-mail.
„Platforma face parte dintr-un ecosistem mai larg de soluții la care lucrăm pentru a transforma administrația într-una mai prietenoasă cu utilizatorii și mai transparentă. În spatele interfeței se află noi proceduri, noi moduri de lucru și noi tehnologii pe care le integrăm în primărie”, explică Valentin Mureșan, consilier personal al primarului pentru transformare digitală și smart city.
După ce un utilizator adaugă o sesizare nouă în platformă, aceasta va fi trecută ca fiind „depusă” până când funcționarul public responsabil o deschide. Angajații primăriei vor verifica apoi situația din teren. Cel care a făcut reclamația va primi răspunsul prin SMS și prin e-mail.