17 ianuarie 2021

TM2021: Centrul de proiecte al PMT, subordonat direct primarului. Jumătate din angajați sunt economiști

tm2021

Direct în subordinea primarului, care va putea exercita și atribuții de director, dacă titularul nu e în instituție sau e în concediu. Așa va funcționa Centrul de Proiecte Culturale și Administrare a Moștenirii Capitalei Culturale Europene. Va avea șase angajați, din care jumătate cu studii economice.

16 consilieri locali au aprobat, miercuri după-amiază, „înființarea, organizarea și funcționarea Centrului de Proiecte Culturale și Administrare a Moștenirii Capitalei Culturale Europene al Municipiului Timișoara”. Proiectul este publicat de cinci zile pe siteul PMT, însă fără anexele care lămuresc regulamentul, organigrama și salariile. Nici aleșii locali nu au avut documentele în drive-ul dedicat, dar asta nu i-a împiedicat să voteze.

Cu ce se ocupă CPCAMCCE?

Centrul va avea o mulțime de atribuții. Iată doar câteva dintre ele:

  • implementează, organizează și realizează proiectele culturale angajate prin dosarul de candidatură TM2021
  • inițiază, organizează și realizează proiecte și programe culturale pentru implementarea Strategiei culturale pentru perioada 2014 – 2024.
  • organizează și realizează, în regie proprie sau în colaborare cu alte instituții publice, autorități sau ONG-uri, acțiuni, proiecte și programe culturale
  • organizează anual sesiuni de selecție a ofertelor culturale, apeluri de proiecte privind proiecte culturale reprezentând angajamente din dosarul de candidatură TM2021
  • acordă, prin atribuire directă, finanțări nerambursabile destinate satisfacerii unor nevoi culturale de urgență, în conformitate cu prevederile legale în vigoare
  • susține inițiative de cercetare și experimentare a noilor modalități de expresie artistică
  • concepe, redactează, editează și difuzează cărți și publicații, materiale promoționale, pe orice tip de suport

Este cel puțin interesantă „satisfacerea unor nevoi culturale de urgență”, care pot primi bani fără apel de proiecte.

Răspunde doar în fața primarului

Vor fi exact șase angajați, după cum urmează: un director, un director adjunct, un contabil-șef, doi economiști și un consilier juridic. Altfel spus, jumătate cu studii economice, unul specialist în Drept, iar ceilalți doi… cum s-o nimeri.

„Directorul este angajat în condițiile legii, prin contract de muncă încheiat pe perioadă nedeterminată, în urma unui concurs”, scrie în regulamentul centrului. Cel care va ocupa funcția va elabora și aplica strategii specifice, va urmări calitatea și impactul evenimentelor culturale realizate, va aproba colaboratorii pentru proiectele instituției și se va preocupa de atragerea unor surse de venituri extrabugetare pentru desfășurarea și lărgirea activității specifice a instituției. De asemenea, directorul „îl informează ori de câte ori este necesar pe primar cu privire la activitatea instituției, organizarea și desfășurarea proiectelor”, dar trebuie totuși să răspundă și la interpelările CLT. Anual, el va prezenta primarului un raport de activitate.

În cazul în care directorul lipsește din instituție sau este în concediu, potrivit aceluiași regulament, atribuțiile lui „sunt preluate de directorul adjunct sau de către primar”. De altfel, CPCAMCCE este în subordinea directă a primarului, în fața căruia răspunde.

Salariul maxim, peste 12.000 lei

Centrul va fi finanțat din „venituri proprii și din subvenții acordate de la bugetul local”. Veniturile proprii pot proveni, printre altele, din „încasările realizate din vânzarea biletelor de intrare la spectacol și a caietelor program, din vânzarea de produse și alte materiale promoționale pe care instituția le produce (cărți, broșuri, CD-uri, DVD-uri, albume, tricouri etc.), taxe de participare la ateliere de lucru sau alte forme de instruire sau formare profesională (…) onorarii și comisioane provenite din participări la festivaluri, schimburi culturale și parteneriate cu alte instituții de gen” , dar și din sponsorizări sau donații.

Când a organizat primăria concerte sau spectacole la care intrarea să se facă doar cu bilete plătite e altă discuție. În final, vă mai spunem că salariile de bază pentru angajații centrului sunt cuprinse între 5.605 lei și 12.820 lei.

Centrul de proiecte va funcționa în paralel cu Asociația TM2021, fără a fi însă clar cine va face ce. Aceasta din urmă trebuie însă să se „recredibilizeze”, iar primul pas ar trebui să fie adoptarea noului statut. Adunarea Generală a Acționarilor este programată în data de 31 iulie.

2 thoughts on “TM2021: Centrul de proiecte al PMT, subordonat direct primarului. Jumătate din angajați sunt economiști

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: