25 ianuarie 2021

Pe unde vor circula cele 44 de autobuze electrice. Primăria a ales traseele, nu se știe când vin mașinile

autobuze electrice

Încă nu le are, dar a stabilit pe ce trasee vor circula. Primăria Timișoara a făcut „împărțeala” pentru cele 44 de autobuze electrice pe care le va primi cândva de la Ministerul Dezvoltării. Ele vor merge atât pe linii metropolitane, cât și pe linii Expres sau pe cea mai circulată rută de autobuz din oraș.

Primăria Timișoara se pregătește de cele 44 de autobuze electrice pe care le va primi de la Ministerul Dezvoltării Regionale, cumpărate cu bani de la UE. Licitație este încă în derulare și sunt trei ofertanți. MDRAP va achiziționa 56 de vehicule, din care 44 vor ajunge la Timișoara, iar restul, la Brașov.

Finanțarea nerambursabilă în valoare de aproape 185 de milioane de lei a fost aprobată la 1 octombrie, printr-un ordin al ministrului Dezvoltării Regionale. Valoarea integrală a proiectului este de 226,1 milioane de lei. Aproape 25 de milioane de lei vor veni de la bugetul de stat, iar beneficiarii – primăriile din Brașov și Timișoara – trebuie să asigure o cofinanțare de 2%.

Trei oferte de autobuze electrice, încă se jurizează

MDRAP a lansat licitația pentru cumpărarea celor 56 de autobuze în luna ianuarie. Au fost depuse trei oferte: New Kopel Car Import – Shlomo Motors LTD, o asociere româno-israeliană, care importă autobuze Byd din China, polonezii de la Solaris Bus & Coach și asocierea Bozankaya Otomotiv Mak – Sileo GmbH. Turcii de la Bozankaya au deja un contract semnat cu Primăria Timișoara, căreia îi vor livra tramvaie la prețul de 2,5 milioane euro / bucata. Licitația este încă în desfășurare.

Ar trebui să vină până în 2022

Contractul cu Ministerul Dezvoltării prevede, în cazul Timișoarei, „achiziționarea de autobuze electrice cu lungimea de cca. 18 m destinate transportului public urban de călători, operabile în condiții de șes – 44 autobuze electrice, 15 de staţii de încărcare rapidă și 44 de staţii de încărcare lentă”. Perioada de implementare a proiectului este 48 de luni, între 1 ianuarie 2019 și 31 ianuarie 2022.

Obiectivul proiectului este îmbunătățirea transportului public, prin reînnoirea mijloacelor de transport în comun de pe rutele de transport public selectate. Proiectul contribuie la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în două moduri:

  • prin înlocuirea vechilor autobuze cu propulsie diesel cu autobuze 100% electrice cu zero emisii se elimină practic emisiile de GES de pe rutele respective
  • prin asigurarea de condiții superioare (vehicule moderne, cu podea joasă, mai rapide, mai puțin zgomotoase, cu facilități STI) prin noile vehicul

Autobuzele electrice vor avea o capacitate de transport de minimum 130 persoane, din care minimum 44 de persoane pe scaune. S-au stabilit și rutele pe care vor circula acestea, după cum urmează:

  • M22 – 6 autobuze
  • M35 – 2 autobuze
  • M44 – 1 autobuze
  • E1 – 5 autobuze
  • E2 – 5 autobuze
  • E3: 3 autobuze
  • E7 – 7 autobuze
  • E8 -3 autobuze
  • 21 – 2 autobuze
  • 33 – 6 autobuze
  • 40 – 4 autobuze

După cum se poate vedea, reprezentanții PMT au decis să „împartă” autobuzele electrice și pe liniile metropolitane, dar și pe unele dintre cele mai aglomerate rute urbane, cum sunt liniile 33 sau Expres 1.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: