Licitația cu 44 autobuze electrice pentru Timișoara a fost anulată. După aproape un an și jumătate de așteptare

autobuz electric

Nici vorbă ca la Timișoara să ajungă prea curând autobuze electrice cumpărate cu sprijin de la Ministerul Dezvoltării. Licitația pe care secretarul de stat Cătălin Iapă spunea că o urmărește îndeaproape a fost anulată. Ea pornise în februarie 2019 și avea trei oferte.

În luna iunie, Cătălin Iapă, secretar de stat în Ministerul Dezvoltării, spunea că a fost delegat de șeful său să se ocupe de licitațiile pentru cumpărarea de autobuze electrice.

„Domnul ministru mi-a dat sarcina să mă implic în acest subiect. Ministerul are în derulare achiziții pentru mijloace de transport în comun pe fonduri europene pentru mai mult de 20 de orașe. Până acum s-a finalizat cu succes achiziția de troleibuze la Brașov. Pentru câteva orașe s-a reluat licitația, fiindcă la prima procedură nu s-a calificat niciun ofertant”, explica Iapă.

Licitația pornise în februarie 2019

Timișoara era unul dintre orașele care aștepta, din februarie 2019, încheierea unei astfel de licitații. Ea viza achizițioarea a 44 de autobuze electrice. Procedura, pentru care au depus oferte New Kopel Car Import – Shlomo Motors LTD, Solaris Bus & Coach și Bozankaya Otomotiv Mak, ar fi trebuit să se încheie demult. Evaluarea ar fi trebuit făcută încă din toamna trecută, dar Direcția Generală Achiziții din MDRAP a invocat „lipsa experților” și a solicitat prelungirea perioadei de evaluare a ofertelor.

În februarie 2020, primarul Timișoarei anunța că „licitația este spre final. Este aproape gata analiza tehnică a ofertelor. Se va comunica rezultatul probabil în circa o lună”. Ei bine, după aproape un an și jumătate de la declanșarea procedurii, aceasta a fost… anulată! Pe SEAP nu există o explicație clară pentru luarea unei astfel de decizii, ci este notat doar „potrivit raportului procedurii de anulare”.

Este contract de publicitate și se fac și stații de încărcare

Înainte de anularea licitației, data limită pentru „evaluare calificare și tehnică” era 10 octombrie 2020. Cele 44 de autobuze puteau costa cel mult 172,5 milioane de lei. Un autobuz trebuia să aibă o capacitate de transport de minimum 130 persoane, din care minimum 44 de persoane pe scaune, plus conducătorul auto.

Primăria Timișoara a semnat, în mai, un contract pentru „servicii de informare, publicitate și promovare” pentru acest proiect, atribuit, pentru aproximativ 86.000 de lei, unei firme din Brașov. Este în desfășurare și a doua licitație pentru „servicii de proiectare aferente obiectivului de investiţii «SF+PT – Lucrări de energoalimentare a staţiilor de încărcare, reţea de alimentare locală şi platformă de garare pentru autobuze electrice»”.

Printre licitațiile anulate – nu o dată, ci chiar de două ori – se numără și cea pentru cumpărarea de autobuze electrice pentru municipiul Lugoj.

About Post Author