28 septembrie 2020

Fritz (USR/PLUS): Transportul în comun trebuie să redevină coloana vertebrală a traficului în Timișoara

fritz

Dominic Samuel Fritz, candidatul USR/PLUS la PMT, spune că Timișoara trebuie să devină un oraș în care șoferii, pietonii, bicicliștii și cei care folosesc transportul în comun să aibă parte de același respect din partea administrației locale. Transportul în comun este esențial, iar cel local trebuie regândit din temelii.

„Viziunea noastră, a mea, diferă radical de viziunea domnului Robu. Aceasta se concentrează pe un anumit mijloc de transport, pe mașină. Viziunea mea este una de libertate. Domnul Robu a zis că trăim în epoca automobilului și a zis-o nu cu tristețe, ci cu mândrie. Eu cred că trăim în epoca libertății, libertatea de a alege între mai multe mijloace de transport”, spune Dominic Fritz.

Nu se pune problema introducerii unor restricții pentru mașini. „Din păcate, avem acum o politică care repetă aceleași greșeli pe care orașele din Occident le-au făcut acum 30-40 de ani. (…) Trebuie să creăm alternative mai bune decât mașina personală, care este un mijloc de transport important, dar nu poate să fie cel dominant (…) Eu nu cred în soluțiile prohibitive, epoca de piatră nu s-a terminat pentru că s-au interzis pietrele, ci pentru că au existat alternative mai bune”, a completat candidatul USR / PLUS.

Plan în trei puncte

„Planul nostru are trei axe principale. Vrem să creăm un oraș pentru pietoni și utilizatori de biciclete, vrem să facem transportul în comun accesibil și confortabil și să-l aducem din nou acolo unde a fost, și anume coloana vertebrală a transportului în Timișoara. Ne propunem ca 40% din călătorii până în 2030 să fie făcute cu mijloace de transport în comun. Al treilea obiectiv este rapiditate pentru șoferi, pentru că șoferii sunt cei care profită cel mai mult de un sistem de mobilitate în care cât mai mulți timișoreni se folosesc de bicicletă, mersul pe jos sau transportul în comun. Am avut o politică care a încercat să creeze o luptă între bicicliști și șoferi, între pietoni și șoferi, între pietoni și bicicliști. Noi vrem să facem o politică care unește oamenii”, a continuat Dominic Fritz.

La Timișoara există, încă din 2015, un plan de mobilitate durabilă, dar acesta nu este pus în aplicare de actuala administrație. „Nu reinventăm roata, dimpotrivă. Există strategii, un plan de mobilitate urbană durabilă dezvoltat în 2015, care, din păcate, nu este aplicat. Există și experiența altor orașe care au trecut prin diverse etape și de unde putem să «furăm» idei bune”, a mai declarat acesta.

Transportul în comun, crede Fritz, poate fi făcut atractiv prin regândirea unor trasee, în funcție de realitățile actuale ale orașului. „În primul rând vom reorganiza traseele de autobuze și troleibuze. Asta include și trasee noi. Linia de troleibuz poate fi extinsă până la Giroc, putem să primim 100% finanțare din fonduri europene. Putem să extindem linia de tramvai către Moșnița și primim finanțare, dar în general e foarte important să reorganizăm toate liniile de transport în comun”, consideră candidatul USR / PLUS.

Parcări, poduri pietonale, SDM

Lui Fritz i s-au alăturat doi candidați la CL Timișoara. Ana Munteanu, fost reprezentant al bicicliștilor în Comisia de Circulație a Primăriei Timișoara, a vorbit despre pistele de biciclete din oraș, care nu au continuitate. În plus, bordurile sunt, la rândul lor, foarte înalte, ceea ce nu încurajează deloc pedalatul. Nici pietonii nu sunt prea luați în seamă de administrația locală, care nu se gândește la trasee dedicate, scurte și eficiente. Munteanu spune că e nevoie neapărată de două poduri pietonale în zona centrală a Timișoarei.

Ruben Lațcău a adus în discuție reorganizarea SDM, firma de drumuri a primăriei, care are monopol pe parcări și reparații de străzi și trotuare. Lațcău spune că este esențială închiderea inelelor de trafic II și IV, astfel încât mașinile să nu mai fie atrase spre centrul orașului. El a atins și problema parcărilor. „Sunt două locații pe care suntem destul de hotărâți să construim două parcări, supra sau subterane, în funcție de soluția tehnică. La Piața 700, la pachet cu reabilitatea Pieței 700, și pe Pestalozzi, pe terenul Colterm (…) Vor fi primii pași în domeniul parcărilor. Cu siguranță de îndată ce vom începe să investigăm toate proprietățile primăriei, toate terenurile pe care le are administrația, vom putea găsi și terenuri cu care să putem să facem schimb”, a declarat acesta.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: