2 iulie 2020

Bd. Cetății are o ofertă pentru modernizare. Opt firme într-o asociere vor contractul de 18 milioane de euro

cetății

O singură ofertă pentru șantierul de peste 18 milioane de euro de pe Bd. Cetății. Porr Construct este liderul unei asocieri din care mai fac parte încă șapte firme. Primăria urmează să decidă acum dacă oferta este conformă cu cerințele.

Primăria Timișoara a scos la licitație, în luna mai, reabilitarea Bd. Cetății, pe tronsoul dintre Calea Bogdăneștilor și Calea Torontalului. Șantierul include modernizarea carosabilului şi a liniilor de tramvai, amenajarea de trotuare, piste pentru biciclete şi de zone verzi. Este vorba, practic, despre 1,57 km linie dublă de tramvai, 25.800 mp de carosabil, peste 12.000 mp de trotuare, 25.000 mp spații verzi și 10 stații de tramvai. De asemenea, vor fi amenajați peste 3,5 kilometri de piste pentru biciclete.

„Traseul liniei ce urmează a se reabilita va urmări traseul liniei de tramvai existente, ca linie de tramvai proprie cu suprastructura căii înierbată, cu fundație pe longrine și spații verzi cu pomi ce încadrează calea de tramvai. (…) Platforma carosabilului va rămâne pe amplasamentul existent. Se vor amenaja spații verzi prin acoperire cu covor de gazon și plantarea unui număr sporit de arbori”, se preciza în studiul de fezabilitate aprobat în luna februarie în CL. Prețul maxim oferit de PMT era de 85 de milioane de lei, cu TVA., adică 18,6 milioane de euro. Termenul de execuție este de 36 luni, din care 6 luni proiectare.

Opt firme, o singură ofertă

A fost depusă o singură ofertă. Aceasta vine din partea unei asocieri al cărei lider este Porr Construct și din care mai fac parte Porr Bau GmbH, Baicons Impex, IMSAT, Sanel, Swarco Trafic România, Manro SRL și SC Pesit Rom SRL. Porr Construct a realizat și Pasajul Jiul și a câștigat, acum mai bine de un an, contractul pentru modernizarea Bd. Sudului. Șantierul de aici nu a început încă.

Banii pentru modernizare Bd. Cetății vor fi, în principiu, de la bugetul local. Proiectul este pe lista de rezervă de la ADR Vest și, dacă se fac economii la alte proiecte, ar putea primi o parte din finanțare din fonduri europene.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: